Lessen Cultuur en burgerschap

De kinderen de afgelopen weken voor de zomervakantie lessen cultuur en burgerschap gehad van juf Anne.

De kinderen hebben tijdens deze lessen onderzocht wat hun persoonlijke waarden zijn en wat zij belangrijk vinden voor hun wijk. Door het werken in groepjes en het aan elkaar te presenteren, hebben ze een klassenactie bedacht! Het doel hiervan? Leren hoe je een positieve bijdrage kan leveren aan je omgeving.

🌻 De groepen 6 hadden als wijkactie: “Maai mei niet!”. Het doel hiervan? Red de bij! 🐝 Dit was aansluitend op de wijkacties van de groepen 3/4/5. Deze groepen hebben namelijk de bloemenperkjes gezaaid en geveltuintjes aangelegd. Hopelijk zijn die u al opgevallen in de wijk.

Groep 7 en 8 hebben zelf hun acties bedacht, gepresenteerd en 1 gezamenlijk doel gekozen. Voor alle gekozen doelen zijn onze leerlingen de wijk in gegaan om te flyeren.

Groep 6 vroeg aandacht om niet te maaien vanwege de bijen.

Groep 7 heeft gevraagd om een donatie in de vorm van speelgoed voor kinderen die gevlucht zijn uit oorlogsgebied en groep 8 heeft in de Saraburcht intekenlijsten opgehangen voor bewoners die graag een bakje soep wilden, zorg voor je medemens!

Het Oekraïens Huis is ontzettend blij met het gedoneerde speelgoed wat groep 7 opgehaald heeft. En ook de bedachte wijkactie van groep 8 (uitgevoerd door 7) was geslaagd! Zij hebben buurtbewoners mogen verblijden met een bakje oma’s soep.

We zijn ontzettend trots op de aanpak en het enthousiasme van onze leerlingen en wat zij ermee bereikt hebben! We gaan dit in het nieuwe schooljaar voortzetten.