Culturele Vaardigheden

Het stimuleren van culturele vaardigheden| Op ’t Prisma werken we in onze cultuur en burgerschap vaklessen aan vaardigheden die kinderen een basis geven en hen voorbereiden op de toekomst.

Door kunst te maken leer je werken met je waarneming, fantasie en voorstellingsvermogen. Het bedenken van creatieve oplossingen of concepten helpt je onderscheid maken en analyseren. Culturele vaardigheden zijn tools die je helpen om te gaan met verandering in dynamische samenleving die continue verandert. Zo bereiden we onze leerlingen voor op de toekomst. Onze aanpak is gestoeld op de cultuurtheorie Cultuur in de spiegel van Barend van Heusden. Deze theorie gaat uit van vier cognitieve vaardigheden. Meer weten hoe we in school hier aan werken? Bekijk de video of klik op de knop.

Samen zijn wij 't Prisma!