Digitale geletterdheid

Wethouder Kasmi volgt les digitale geletterdheid op 't Prisma

Maandag 25 november heeft wethouder Kasmi (d’66) van onderwijs een les  digitale geletterdheid bijgewoond in de klas van meester Patrick op de Heersdijk. Dit bezoek heeft de maken met de pilot digitale geletterdheid waar de groepen 6, 7 en 8 van ’t Prisma aan meedoen.

Veel kinderen op onze school gebruiken internet, bijvoorbeeld voor Facebook of WhatsApp. Omdat wij het belangrijk vinden dat ze dat op een verstandige manier doen, doet onze school dit jaar mee met de pilot ‘Digi-doener!’ van de Gemeente Rotterdam.

Wat gaan we doen?

Het komende schooljaar krijgen de kinderen uit groep 6, 7 en 8 elke week een les ‘Digi-doener!’, waarin zij over de volgende thema’s les gaan krijgen:

• Mediawijsheid: wat kun je beter wel en niet doen op internet?
  • Informatievaardigheden: hoe zoek je informatie op internet?
  • Computervaardigheden: hoe werkt de computer?
  • Programmeren: kun je bijvoorbeeld zelf een website bouwen of een robot programmeren?
  • Digitale weerbaarheid: hoe blijf ik online veilig?

Artikel over bezoek van wethouder Kasmi op website van de gemeente Rotterdam.

Artikel over het bezoek dat dinsdag 26 november in het Algemeen Dagblad stond.