Skip de dip

Geef de ander een goed gevoel

Van een lange lockdown wordt niemand vrolijk. Collectief zak je samen in een flinke dip. De leerlingen van de bovenbouw bedachten een wijkactie om de wijk een positieve impuls te even. Het antwoord is: meer kleur, geen gezeur #skipdedip !

De wijk heeft veel bakstenen en is saai en grijs. Kleuren om je heen maken je vrolijk. We vinden aansluiting met onze wijkactie  bij het Facebook project Kei Tof Hoogvliet. Een initiatief Sylvia Kostense, een betrokken ouder die zich actief inzet voor de wijk. Zij gaf een gastles op de Sara Burgerhartweg en vertelde hoe zij Blije Keitjes maakt.

Wij zetten het facebookadres en ’t Prisma schoollogo op onze keitjes.Zo kun je via haar facebookpagina Kei Tof Hoogvliet volgen waar men jouw “blije keitje“ gevonden heeft en hoe deze verder is gaan zwerven. Totaal hebben we 600 keitjes in Hoogvliet neergelegd. Veel wijkbewoners hebben ze gevonden en weer ergens anders neergelegd. Zo zijn onze keitjes door Nederland (en misschien wel verder ) verspreid. Onze keitjes zijn zelfs op Ameland gevonden! De pagina vult zich met leuke foto’s en opmerkingen.  Iedereen wordt er duidelijk blijer van.

Keitjes in de wijk neerleggen

Blije keitjes verven op het plein

De Skipdedip wijkactie draaide op de locaties Heersdijk en Sara Burgerhartweg.

Er wordt flink geproduceert.

Foto's skipdedip

't Prisma een school met veel aandacht voor cultuur en burgerschap.

Cultuur & Burgerschap