Clean Up!

Een schoner, veiliger en kleurrijker Hoogvliet

Onze vakdocent cultuur en burgerschap Anne Keereweer geeft la jaren met plezier cultuurlessen op ’t Prisma. Zij zal zich vanaf dit schooljaar vooral richten op burgerschapseducatie. Samen met  onze cultuurcoördinator Jelena Mihajlovic organiseert zij per bouw projecten met acties voor de wijk.

Anne: ‘Voor de clean-up-acties bedachten de leerlingen slogans om aandacht te vragen voor wat ze belangrijk vinden in hun wijk: meer groen, meer kleur en minder hard rijden. Van die slogans hebben ze stickers ontworpen voor op de kunstkliko’s en zijn stoepkrijtsjablonen gemaakt. Zo werd hun  boodschap als tijdelijke street art/milieuvriendelijke graffiti duidelijk zichtbaar in de wijk.  Op de  route die we door de wijk hebben gelopen hebben we onze boodschap, als handtekening, op de straat achter gelaten.

Onze vakdocent cultuur en burgerschap Anne Keereweer geeft al jaren cultuurlessen op ’t Prisma. Vanaf dit schooljaar ligt haar focus op burgerschapseducatie. Samen met  onze cultuurcoördinator Jelena Mihajlovic organiseert zij per bouw projecten met acties voor de wijk.

Slakkentempo graag!

Dit is de  slogan “Slakkentempo graag” van groep 6 van locatie Saraburgerhart. Langzaam rijden in de buurt bevordert de veiligheid. Elke klas bedenkt een eigen slogan:  “Rij langzaam…”, “Rustig aan”.

Met sjablonen zetten de leerlingen hun  boodschap voor de wijk op de stoep. Met het doel de wijk veiliger, schoner en kleurrijker te maken! De spuitbussen bevatten geen verf maar stoepkrijt. Na een flinke regenbui worden de berichten gewist. Gewapend met papierprikkers en vuilniszakken is al het zwerfvuil in de wijk opgeruimd.

Samen zijn wij 't Prisma